vrijdag 4 april 2014

LANGS DE RAND VAN BEIJUM (1)


Er gebeuren mooie dingen langs de rand van Beijum. Wat een creativiteit, en wat een mooie terrasjes en zitjes. Het is lente, en Beijumnieuws begint een nieuwe serie. 
Er zullen afleveringen met en zonder tekst voorbij komen. Ook zonder vaste dag of tijdstip. De lezer kan zelf ook insturen, zie het mailadres onderaan dit bericht. De foto's die in dit bericht zijn te zien hebben verklaring nodig, dus wel tekst: Op de hoek Wibena-Nijensteinheerd woont een hondenliefhebber aan de rand van de wijk, met uitzicht op het Kardingerpark. 
Wat een gedoe en omloperij om de honden vrij in de natuur van Kardinge te kunnen laten rennen. Waarom niet een schuifbaar bruggetje maken om de honden een overgang te bieden? Zie bovenste foto, de loopplank rechts kan naar beneden worden geschoven om aan te sluiten bij het gedeelte dat links in de sloot ligt. Het is vervolgens een koud kunstje voor de honden om de vrije natuur van Kardinge in te rennen. Dat doen ze dan ook regelmatig. De baas hoefde zelf niet op de foto: "Er was hier laatst iemand van de gemeente die vertelde dat het uitstekende gedeelte van m'n terras te ver over de sloot hing en dat dit veranderd moest worden."

Nederland regeltjesland. Maken mensen er wat moois van, zie foto's, is het weer niet goed.

9 opmerkingen:

Simone zei

Ik vraag me af in hoeverre deze eigenaar een hondenliefhebber is. Ik heb meer dan eens de wit/bruine hond op de foto achter me aan gehad, gewoon de hele froukemaheerd door. Erg vervelend voor mij omdat mijn hond op dat moment loops was. Eigenaar nergens te bekennen. Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat mijn hond zomaar rondloopt zonder dat ik weet waar ze is. Ik vind het dus een goede zet van de gemeente.

Anoniem zei

Klopt .de honden lopen regelmatig los
Ze laten zichzelf uit.lui baasje...

Anoniem zei

Toch wel fijn dat deze hond op dit adres is .
Bij de oorspronkelijke eigenaar zou het nog veel erger zijn .
Je eigen honden uitlaten is toch niet zo moeilijk ?

Anoniem zei

als de huidige eigenaar zo begaan is met deze hond(en), betaald hij natuurlijk ook braaf hondenbelasting..?!

gr. therèse

Anoniem zei

Wat een kul over luiheid. Er zit het nodige werk in om een dergelijke brug te bouwen en de eigenaar gaat ook geregeld op pad met z'n honden

Anoniem zei

Ik woon er bijna naast.geloof mij .honden laten zichzelf vaker uit dan de baas het doet.

Anoniem zei

Wat weer een gezeur om niks, heerlijk dat die honden zelf hun rondje doen, waarom moet alles en iedereen aan de lijn en moeten we zo op elkaar letten, gun die ander vrijheid, die vrijheid houdt pas op als bv. De honden bijten ofzo....love and peace is all we need, soms understanding too

Willem Pauwelussen zei

Maar is de Kardinge uitrengebied en ben je niet verplicht om ook daar de uitwerpselen op te ruimen, en indien dat zo is, is de eigenaar van de hond dan niet al per definitie strafbaar door dit op dit medium toe te geven?

Anoniem zei

Zag dit bruin/ witte hondje geregeld loslopen aan de Wibenaheerd .
Soms ook alleen bij de busbaan .
Was vooral bezorgd om het hondje en de rest zal me worst zijn .