zaterdag 19 juli 2014

SOCIAAL VUILNIS IN BEIJUM (7)

Het aardige van mensen die (sociaal, voor u, neemt u maar mee) vuilnis op straat zetten is dat ze zich aanpassen aan de jaargetijden.
Zie foto 's boven en beneden, de afgelopen dagen gemaakt. Naast de vuilniscontainers op Plein Oost staat naast een luie stoel ook nog een reiskoffer. Vakantietijd weet u wel, stel dat iemand op reis wil maar hij of zij heeft geen koffer?
Het is wel een zware koffer, je moet het ding maar kunnen tillen. Er zijn reizigers die liever een trolleywagentje meenemen. Kijk, wat aardig nou weer, zie foto beneden. Naast een boom in de Froukemaheerd stond een handig reiswagentje, neemt u maar mee. Gratis.

Voor elk wat wils. Zie foto links, een magnetron in een perkje. Tentstokken nodig? Zie rechter foto.

Wat een prettig idee te weten dat er mensen bestaan die ook aan anderen, die het minder breed hebben, denken.

4 opmerkingen:

Anoniem zei


het is dat ik voorzien ben maar anders..
het wagentje is zover ik het kan zien een boodschappen karretje.
hoe mooi zou het zijn als er een papier op zou zitten met GRATIS MEE TE NEMEN erop.
ach, en voor de rest?
ben ik bang dat dit straatbeeld nog heel lang zal blijven bestaan.

Therèse

Willem Pauwelussen zei

Mooi stukje cynisme, Johan.

Anoniem zei


jammer dat Johan niet reageerde op mijn voorstel vind ik, Willem.
Jij, die hier de tijd dat Johan niet aanwezig is, toch naar mijn idee heel goed de boel had kunnen regelen?
Of had je er zelf bezwaar tegen?

gr, THERÈSE

Anoniem zei


Zelf ook maar met vakantie gegaan, Willem?
Tjonge jonge, wat kunnen mannen toch kort van stof zijn.
Dat is de ene kant.
Aan de andere kant zijn ze soms zo langdradig als de p*st.
Maar goed en maar nou ja...het is niet anders....

Therèse