zaterdag 18 oktober 2014

HONDEN IN BEIJUM (44)


"Het is echt m'n maatje, m'n vriendinnetje. Ik heb sinds een aantal jaren MS en Sheeda helpt me en ze zorgt voor m'n veiligheid. Als ik bijvoorbeeld in m'n kamer sta en duizelig wordt, dan kan ik op haar steunen."
Het was een mooi duo dat zich vanmiddag langs de noordkant van de wijk voortbewoog. Sheeda op vier poten en bazin Nelleke in haar scootmobiel. Wat een lieve hond, wat voor ras is het? "Het is een Duitse dog en ze is zevenenhalf jaar oud." Sheeda's ogen straalden onvoorwaardelijke liefde en loyaliteit richting baasje uit. De blogger werd even secuur besnuffeld, is het goed of slecht volk? Na goedkeuring kon het gesprek worden vervolgd. Red je je een beetje Nelleke? Levenslustig: "Ja hoor, ik heb een gelijkvloerse woning in Beijum en ik kan alles zelfstandig doen. Ik ben vroeger ziekenverzorgster geweest, onder anderen in het Blauwborgje. Ik heb ook mensen met MS verzorgd, en nu heb ik het zelf. Maar gelukkig kun je oud worden met deze ziekte."

1 opmerking:

Anoniem zei


hopelijk heel oud, mevr. Nelleke.
iets, wat jammer genoeg niet van je lieve hond gezegd kan worden, hè?
gemiddelde leeftijd van deense doggen is toch, zover ik weet, rond de 8 jaar?
mocht je later weer een hondenmaatje nemen, dan misschien een ander ras?
1tje die langer leeft?
bespaart je in ieder geval afscheid te moeten nemen na, naar verhouding zo korte tijd.
heb nog een hele goeie tijd hoor, samen met Sheeda :-).

Therèse